28 okt. 2008

Undringar

Varje morgon när jag cyklar/går till jobbet står de en man vid ngn av alla övergångsställen. O han står där länge. Även om de e tomt på bilar runt omkring. Han står o han står o han står. Som om han väntade på att den absolut farligaste bilen/bussen/lastfartyget skall åka förbi o då först kan han passera. De är väldigt märkligt o jag tror att jag måste fråga honom ngn dag om varför oh varför.

Även om min kollega K ser att jag är påväg med cykeln. Hon står vid dörren o ser mig kliva av cykeln, låsa den, ändå så åker hon upp. Vilket jag kan förstå, hon åker upp till vårt kontor, hon behöver ju inte stå där o vänta på att jag fipplat klart. Men MEN de absolut underbaraste är att hon alltid låser ytterdörren. ALLTID! Man tycker ju att troligheten i att en tjyv eller annan bov skall komma på besök till kontoret mellan att hon (en minut tidigare) o jag (en minut senare) entrar kontorslokalen borde vara ringa. Men man skall väl ta de säkra före de osäkra. Inte vet jag....livrem o hängslen? Fix ide? Its velly velly wärd!

Inga kommentarer: