29 jan. 2009

Pennvisdom

Dumma J är hemma idag igen. Fast jag skall inte säga så...han är ju inte dum, men de känns dumt. Det är så himlans mycket tjaffs på de här stället just nu att det känns som om man bara är en idiot dom satt i ngt hörn som dom hoppas skall arbeta. Hårt att utrycka sig så kanske men ibland är det väldigt tydligt att vi är nr två i koncernen.
Hela morgonen var en enda stor röra. Theos hjälm låg kvar på dagis så jag kunde inte cykla med honom, vi får aldrig med oss napparna tillbaka så han måste ha 10 000 nappar eller nåt liknande nu på dagis. Det snöade som ett as när jag cyklade till jobbet och nu blir det ännu en seg lång dag på tjaffshuset nr 1.

Men för att avsluta mitt första neggoinlägg för dagen lite glatt så kan jag säga att gårdagen blev precis så mysig som jag förutspått. Lilleman var på topphumör och strutta runt i lägenheten tills klockan blev 19.30 och han tog min hand och sa nåt i stil med "gniii", sen somnade han till "arga snickaren" på femman. Som för övrigt är en av mina favoritpersoner just nu. O så himlans arg är han la inte? Jag skulle oxå ryta om jag var omkring idioter...sådeså.

Ps lägg aldrig märkpennor på bordet om du inte vill ha en unge fylld med svarta streck över hela ansiktet/halsen.

Inga kommentarer: