8 jan. 2009

Stolthet och fördom


Det var riktigt kallt att cykla till jobbet imorse. Inte alls vad jag hade lust med kan jag avslöja.

Theo vaknade samtidigt som mig imorse och medan jag slöåt frukost och tittade på Nanny satt han lutad mot mig och slöåt kex. Väldigt mysigt.

Igårkväll hade vi det hur bra som helst. Lagade mat, diskade, vek tvätt, fixade Ms garderob, badade, bäddade och tillslut hamnade vi i soffan och kollade klart på storfilmsversionen av Stolthet och fördom. Den var inte hemsk men det var inte alls som tv serien och ABSOLUT inte som boken. Som gammal Jane Austen älskare har jag många åsikter om hur det skall se ut och hur karaktärerna skall vara. Det kändes konstigt med Kiera Knightley som Lizzy. Har inget emot henne men de kändes fel. Så nu är det sagt. Men däremot Jane (Rosamund Pike) såg ut precis som jag anser att hon skulle.
Back to work.


Inga kommentarer: