11 juni 2009

Jävla fan va jag är dum som sitter här

Jävla K*K dag skulle man kunna säga om man ansåg att de var ett bra språk.
Dagen öppnas med ett samtal. And thats fine, jag är van vid sådana. Sedan fortsätter den med "jag förväntar mig att budget nås på samma sätt som ni förväntar er att lönen kommer in på kontot."
Här sitter vi och sliter som idioter. Vi gör allt vi kan. Vi har i 5 månader minst sagt att konjunkturen är för låg för att vi skall kunna hänga med. Vi mååååste utveckla oss om vi skall få plats bland konkurrenterna. Did we? Did anyone listen? Did they?
Helt sjukt. Nu kommer det som en chock. Hej o hå, varför går de så illa?
Ja gissa?
Så nu...what can happend? Jag hade lagt ned. Det är ett idiotiskt försök att hålla något vid liv med hjälp av besparingar.
Allt har gått i så fel spår. Vi har satsat på att ge folk fler chanser att spendera pengar på oss medan vi inte höjt kvalitén på produkten. Det innebär för de mesta att folk inte väljer oss. Dvs...vi lägger oss ca 200 000 under budget.
"Det räcker ju inte ens till era löner"
Nej vi vet det. Se djuuupt in i mina ögon, ser de ut som om jag bryr mig?
Just nu skiter jag i vilket. Enligt lag ska jag ha lön, om de sen är den sista utbetalningen så fine. De finns andra jobb. Nånstans.
Fuck it.

Inga kommentarer: