27 juli 2009

De e nog hallonen som gör mig djup

Gulligaste K med make samt svärföräldrar kom över och joinade i evighetsgörat "klippa den förbenade 3 km häcken" samt plockade av hallonen OCH bakade hallonpaj. När jag är gäst hos någon drar jag på sin höjd ned disk. Ibland sitter jag ner soffkuddarna i soffan me.

Nu är vi snart klara med häcken. Svärfar kommer över imorgon om solen behagar finnas framme och gör processen kort med resterande häck samt forslar bort grenarna. Underbart när de e klart.

sambon kidnappade sovande kattenkorven och mig för äventyr ut på landet. Jag bor centralt om man jämför med vissa där ute i buschen. Intressant.

På onsdag kan de bli shopping on the schema. De vore la för underbart att hitta lite kläder. Framförallt vore de underbart om de inte stod "du har för lite pengar kvar på ditt konto för att räknas som människa, vi tänker nu utse dig till loppa, på sin höjd ett hundöra."
Men pengarna ska ju va påväg så jag får la hålla tummarna och se glad ut.

Nu är de endas några dagar kvar till nya jobbet. Efter att ha stressat klart för min älskade sambo om hur orolig ovisshet verkligen gör mig så har han nu lugnat mig och jag känner mig mest spänd över hur kul de ska bli med nytt jobb.
Ibland tar livet vändningar man inte alls tänkt sig och antingen får man väl svänga då eller så får man göra som jag gör (om jag inte har bra folk omkring mig) och stå still på perongen och skrika.
Jag hade tänkt svänga nu.

...spännande!

Inga kommentarer: