20 juli 2009

Gladiatorspel och besök från suomi



De enda jag använde kameran till på Göteborgssemestern var att ta kort på vårt kubbspel. Förmodligen för att få något slags bevis för att andra laget fuskade. Det var i alla fall underhållande.

Let the kubbgames begin

Jag lärde mig av D att låg tyngdpunkt och rakt kast är de som gäller.

S fnular på hur vi skall kunna spöa de andra laget. Vi gjorde istället så att vi skyllde på att vi hade uppförsbacke o de nedförs mao mycket lättare att kicka rumpa. Om man inte kan vinna, hitta på en orsak om varför. Works every time.

Alla orkade inte vara med. Kanske var lika bra då de hela var på blodigt allvar och risken för skador var överhängande ;).

Igår var S och N och familjen Snorp på besök. Underbart att träffa S igen. Jäkla finland att ligga långt bort. Vi bestämde att vi skall ses i vinter och att vi skall över havet och hälsa på henne. Får väl se hur välvilliga nya jobbet är. deadlines är deadlines. Men de går säkert att fixa på något sätt.

Nu hoppas jag attt blåsten lägger ner så jag kan få gå ut i solen och njuta av den lite till innan semestern är över (okej de e två veckor kvar så de finns förhoppningar om fler soldagar).
annars blire till att fixa garderob igen och sen iväg och handla. Matförrådet ser sorgligt ut.

Ciao

Inga kommentarer: