26 juli 2009

Kjesarens nya berså

Shit pommes.
Händerna är trötta och lite fula, armarna är tunga. De är pga häckklippning. Nej vi är inte helt klara men vi har kommit riktigt långt. Jobbat på så bra att svärfar tyckte vi skulle lugna oss lite. Det kan jag instämma i. Så idag klippte vi bara hela insidan och öppnade upp bersån (lugna oss my ass). Bersån har tidigare varit som ett litet krypin där man knappt fick plats. Nu öppnade vi upp rejält. Hela insidan är naken från löv men den är betydligt större. Nästa år blir den säkert supersnygg och lägger vi lite snygga betongplattor också som vi pratade om så tror jag att jag kan bo däri.
För övrigt har vi någon låda med terrakottafärgade klinkers. Någon som vill köpa? Jag tänker att de borde vara en annan färg i hallen. Jag är ju inte alls grek (terrakotta är väl typ grekinspirerat? ähhhh vad vet jag antiglobetrotter).
Nu ska vi efter idogt arbete åka och förhoppningsvis fika och gosa med vår son som är hos farmor och farfar. Han ansåg att dag 3 på häckklippning var att ta i. Hur roligt är det att kratta löv lixom?

Nästa vecka är sista semesterveckan. Förhoppningsvis får jag pengar och har jag tur så får blir vi klara med häcken redan imorgon och kan åka och småshoppa lite kläder som komplement till min ganska sorgliga garderob bestående av
1 par jeans
ngra leggins
ngra klänningar
2 tröjor (im not kidding)
några linnen
typ 3 användbara kjolar
Det åkte en hel del i flytten som jag ju tänkte köpa nytt.....men så gick vi ju i konkurs och jaaaaa...

"hej jag börjar på mitt nya jobb iförd mjukisbyxor och guteväv. "

Har vi tur kanske jag lägger upp lite bilder ikväll.
Men nu ska jag in i duschen och hälsa på tvålen som är behövd (im svetting like a cow).
herråååå

Inga kommentarer: