2 aug. 2009

Imorgon, spänningen olidlig

Dagen har bestått i besök av B och I samt svärisar.
Hur vi ändå älskar att visa upp vårt hus. Mer än vi förmodligen som goda jantelandsbor borde. Men de är underbart när folk oar och ahaaar åt vårt underbara boende. Vem hade gissat att vi skulle bo såhär liksom? Inte jag, de är säkert.

Vi drog iväg för att kolla på loppisen som vi vart sugna på så länge. Guess what, den va stängd. Suck. Jaja. Men M kom på att vi kunde hälsa på hans gamla barndomskamrat som vi inte alls bor så långt ifrån nu. Said and done, vi drog över dit, knalla ned till vattnet där de hängde och fick oss lite oförtjänt sol och bad innan vi gick hem till deras lilla plåtbeklädda idyll (huset är klätt i plåt, har faktiskt aldrig sett de tidigare) och drack starkt kaffe. Kakan slängde i sig blåbär med mjölk och trivdes mycket bra i allas sällskap. Sen när han var lagom uppsprallad drog vi hem för en god grillad utemiddag i trädgården. Nu har jag badat och gjort mig SPA fin inför imorgon. Vilket innebär målade naglar, inpackning i hår, ansning av vilt ansiktshår och insmörjning på alla möjliga och omöjliga stället.
Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag skall ha på mig för kläder imorgon på min första SPÄNNANDE arbetsdag.
Älsklingen sa i ett svagt ögonblick att han skulle sakna mig imorgon..jag påpekade att de inte var godtagbart då han fick va hemma och jag skulle svettas i sthlm samtidigt som jag faktiskt inte alls vill gå till mitt nya jobb och vara nervös och kissnödig och pendla utan mycke hellre vill spendera resten av mina dagar hos M och Kakan for ever and ever i vår fina trädgård. Hemmafru javisst. Trots att jag vet att jag förmodligen skulle dö som hemmafru.

Min positiva känsla i kroppen (som just nu mest är positiv för att den måste och inte för att den vill, så brukar de nog vara sista semesterdagen) jobbar på att säga "IMORGON BÖRJAR mitt nya liv som rik, framgångsrik och faboulös, dessutom skall jag om möjligt bli ännu snyggare.".
Jag nästan tror på mig själv.
Snart dax för sömn.
Imorgon upp 6 o clock. (o de e sovmorgon.)
Önska mig kick in tha butt.

Inga kommentarer: