2 aug. 2009

Jag är ny, förbättrad.

Vilken idyll. Jag bor på ett ställe där man fortfarande i början på augusi kan plocka midsommarblomster och ge till sin son när han yrvaken snugglar upp sig i soffan med en filt.
Sen äter man en god frukost tillsammans med sin kloka sambo och fina son.
Det är den idyllen jag anser är den mest idylliska.
I alla fall i min livssituation som jag lever i just nu. Och förmodligen ett antal år framåt.

Min älskade sambo lärde mig "vi tar problemen när de kommer" och efter den egentligen självklara insikten känns allt mycket bättre (allt de som tidigare varit ett orosmoment, så som lång ressträcka till jobbet, nytt jobb, mamma, theos inskolning, hejohåett nytt liv startar...) Som ett lugn i mitt huvud och i magen. Just nu skulle jag annars kunna dö av olika orosmoment. Men jag tänker på mitt nya mantra. And i works!
Vad gjorde jag utan kloka människor omkring mig?



Ville visa de snygga hyllorna från sernholt som kostat över 700 spänn men som vi betalade 49 kr/st för. Overprize much?
I alla fall så passar de utmärkt på vår tokblommiga toalett (hur tänkte de när de tapetserade? Vi skall göra folk rädda med snäppet för mycket blommor så de inte långbajsar?).
Jag kan dock avslöja att dessa kap till hyllor luktar märkligt. De måste vara någon skum olja på trät eller nåt. De försvinner nog snart men just nu är de lite småfunky. Som en blandning av grill och typ unket samt att de är en toalett och då är alla konstiga lukter bajs.

Idag är på sista semesterdagen för i sommar schemat...
loppis i Gnesta, påhälsning av B och I (Ms släkt),
god middag, spakvälla mig själv så jag är snygg imorgon och tänka att nu är inte semestern slut, nu börjar en helt ny spännande vardag som kan vara de bästa som hänt.

The new me...here I come.

Inga kommentarer: