4 sep. 2009

Laxlyx

Gjort hela kontoret avundsjuk med min lax, avocado, ägg, färska champinjoner lunchbox. Riktigt gott, mättande och snyggt.
Stackars P och hans linsgryta slog den absolut inte.
Deadlineveckan snart slut. INGEN kan längta mer efter att den tar slut än loosern på veckan. Neh jag skall inte ta de så hårt och dagen är inte slut men jag är besviken på min insats, trots att de varit viss otur som skapat situationen så hade jag velat ha marginaler för oturen.
Nu ska jag försöka rodda in en 40 000 kronors och en 20 tusing efter det. Chansen att de funkar finns. Jag vill se de som att de kommer gå. Då är jag i grov ledning över tjejerna. It would be great.

Underbart att det är helg om några timmar, behöver sova efter en riktigt tuff vecka. Om jag inte känt på deadline innan så har jag gjort det nu. Onekligen av en annan kaliber än jag är van vid. Här kör man tills sista andetaget, inne på 6e samtalet med vissa kunder. PO sitter med mobilen till ena örat med vanliga telefonen i andra. Vi dricker kopiösa mänger kaffe allihop och ibland då och då ställer sig någon upp, höjer rösten och säger med myndig stämma "JAMEN NU KÖR VI PÅ DE HÄR!". Det går ju inte alltid in men ibland funkar det. Trots att man är död när kvällen kommer så är det en underbar känsla när något sitter, high fives "fy fan va bra", så får man den stora äran att stryka på tavlan. Sjukt enkelt men ändå tillfredställande för säljpersonligheter.
Lyckades mitt i deadline fixa in ett kundmöte i nästa vecka på ett riktigt guldgruveföretag. Jag tror på årsbokning där. Dax att bli "seriösa-gör-affärer-med-mig-jag".

Ikväll blir det nog som vanligt en mysfredag med kärlek och somna i soffan.
Imorgon är planen att vi ska iväg till Ingarö och hämta frysbox, eventuellt möbler om vi får plats. Vore kul att typ åka till sydpoolen eller något sånt på söndag men vi behöver, BEHÖVER städa. Vika tvätt och sånt shit. Suck. Men jag kan säga att efter att älskade gjorde i ordning hela tvättdelen där så är det roligare att fixa med tvätten.

Nu ett ryck innan klockan 14 avstämmningen. Må fredagseftermiddag komma fort, effektivt och må pengarna rulla in. 6 sidor kvar, endast 6 små små sidor. Kan inte jag få in 2 av dom? SNÄLLA!

I beg of you. who ever you are.

Inga kommentarer: