19 jan. 2010

sicket gissel

Gah...det är tisdag och jag känner mig redan helt slutkörd.
Jag får göra som dom sa på radio "bryta ihop och gå vidare".
Efter förra veckan med en problematisk panna, en sjuk elräkning och diverse problem som egentligen inte är upp till mig att lösa utan mer handlar om oro för andra så vill jag nu återigen lägga mig i en garderob och återkomma vid vårningen.

Herrejissus. När kommer miljonen som vi är värda egentligen?

Så har jag så stackars folk omkring mig. Tänker på släkt och folk i min omgivning. Inga pengar, inga jobb, bra arbetslivserfarenheter och ändå får de gå på en praktiktjänst på Konsum. Vad ger de för hopp för människor?
Jamen hej jag var samordnare och butikschef i mitt förra jobb och nu är jag praktikant på konsum.
Okej de kanske är bättre och svälja sin stolthet och köra hela rejset igenom tills ljuset kommer men jag kan ändå känna en viss otro på samhället när man hör sådana historier.

Men ingen skall tro att jag givit upp. Inte ännu.
Saker rör på sig. Fler arbeten på arbetsförmedlingen och ansökningar skickas. Jag hoppas jag kan få lite napp snart bara så jag kan få lite självförtroende. Men de är väl inte bara jag som önskar det så växel 5 be on your mark, set, go!

Nu ett rejs till med sökningar innan elerik kommer och förhoppningsvis säger att felet på pannan är ringa och kommer kosta oss ca 300 spänn och aldrig ett öre mer förrän den lägger sig ned och dör den där dagen vi är miljonärer.

Det positiva i livet är
Att jag och Theo har de skitroligt om dagarna
Han är dessutom förhoppningsvis snart blöjfri (en utgift mindre)
Vi bakade bullar
Vi gjorde snögubbar
och M kom hem en halvtimme tidigare igår vilket gjorde hela min kväll.

Tjena

Inga kommentarer: