16 feb. 2010

Dax då för livsförändring

Lövly.
Idag är de dax för arbetsintervju. Första på läääänge. Hoppas de går så som jag vill. Kan tänka mig att jag får de men kan oxå tänka mig att timmarna är för få så med andra ord...tummar för att de funkar. Vill så tokigt gärna bli av med a kassan och kunna tjäna pengar om än dåligt med de..ok för en halvtaskig lön om de innebär att jag slipper a kassan. sen hoppas jag ju på en intervju till på ett annat deltidsjobb...då kan man kanske tillome klara av två halvtaskiga löner. Så har jag ju butiken lite då och då..två halvtaskiga löner och en jättedålig lön + att jag hoppas vi kan starta igång projektet webbutik snart..dom pengarna är visserligen off limits.
Ser jag ljust på de så kan jag nog räkna med lön i alla fall, ser jag de mörka så innebär de viss överarbetning och inte mycke familjetid, men, men jag får helt enkelt försöka överleva de.
Snälla världen kom igen och säg att de åtminstone finns 50 % i tid att hämta. Vore de inte för underbart?


-10 grader igen. Tack vare bra svärmor slipper jag knata omkring på landet i 1 och en halv timme. jag får låna huset. Shyrre.

Projektveckan närmar sig med stormsteg. Det innebär att jag snart kommer vara kräksnervös och ha rakbladsfjärilar i magen, men hallå de får man väl räkna med.
Innan projektveckan ska dock jag och sambo ha en weekend. Jag har listat ut var genom min grymma intelligens och det ska bli roligt att komma bort litegranna. Kakan fick inte följa med så de blir bara sambosresa. Det kan vi behöva. God mat, lite bad, lite annat, känns bra.
Utvärdering kommer efter helgen.

Nu äre dax för lite uppiffning innan intervjun.
Hoppas jag är trevlig idag och inte sådär korkad som jag ibland vaknar upp o e.

Ciao

Inga kommentarer: