26 feb. 2010

Men alltså varför ligger inget av företagen i södertälje?

Ett företag som har bett mig kontakta dem 100 gånger skickade just ett mail till.
"Garantilön på 19 000 + provision"
Sveajävlavägen...de är en bra bit bort. Börjar klockan 8 på morgonen. Inser jag vidden av hur långt bort de är? Å så är de inte sveriges roligaste jobb.
Men jag har redan varit på intervju hos dem tidigare och tyckte inte att de va hej vad roligt då. Men nu har de höjt garantilönen för att jag ska höra av mig och träffa dem igen.
Men även med bil lär de bli långt och dessutom hejja hejja för rusningstrafik. Jag lär ju vara tvungen att åka 6 på morgonen ändå.
Sen värsta rusningen hem också.
Hade de varit sveriges roligaste jobb men de är de inte...
De här med jobb är inte världens lättaste.
Just nu önskar jag att jag hade en övernattningslägenhet i stockholm och en övernattningsfamilj där med ( samma som här hemma annars får de va.)

Är karamellen ens värd att suga på?
(Bortskämda snorunge...här finns de folk som skulle gå över lik för ett bra jobberbjudande och så tackar jag nej för de är för långt att åka). Men de är fortfarande sämre lön än vad jag hade på Södertäljejobbet och längre resväg...
Fan jag får nog suga på karamellen ändå.

Suck

Inga kommentarer: