28 mars 2010

god morgon

Jag är lite seg idag. Allt socker har dödat energin. Men jag tackar ändå för sovmorgonen.
Idag handlar dagen om mindre party och mer typ städa och fejja och hålla sig undan från Ms audition på eventuella bandmedlemmar.
Med tanke på hur ljudvolymen brukar vara så vore de ju smartast att ge sig iväg. Men jag har ju bara busskort och tja...de e söndag ute på landet.
Vi får se hur allt artar sig. Synd att solen strejkar men den kanske bara vilar lite än så länge.

Gårdagen var bra. Mötte minst en riktigt märklig människa med uppmärksamhetsbehov. Hon körde hela rejset med "jag har blivit misshandlat" till "mina barn har funktionshinder". Det mest hysteriska i det hela var att hon påstod att hennes dotter måste ha extrahjälp i skola osv för att hon var född för tidigt. Nu ville jag ju inte brake her mojo så därför sa jag inget om att min son inte direkt är född i rätt klockslag heller men att han är felfri så när som de jag lyckas förstöra honom me. Herregud, de var inge fel på den ungen förutom att hon var näsvis (ja de va hon verkligen). Så pass näsvis att jag tillslut sa till henne. Och jag gör sällan sånt.
"Snälla får jag vara med när du byter blöja på Theo"
"Ja för mig får du, fråga Theo" (reds anm. det var ok för honom me)
"Guuuuuud vad de luktar bajs. Usch jag mår illa. Det är verkligen äckligt, blääää!"
"Men stå inte här då."
"men det är verkligen jätteäckligt, jag kanske kräks."
(Här börjar Theo bli lite ledsen, vem vill vara äcklig lixom. så han börjar snörpa på munnen och få tårar i ögonen, vilket dödar mig när han gör).
"Men du, vad hade du förväntat dig? jag skulle byta blöja på honom liksom. Det kommer inte dofta hallon"
"Men de är ju jätteäcklig"
"Gå ut! nu!"
Sen fortgick detta med allt annat också...typ han tuggade med öppen mun, han skrattade för högt, han blablablabla...I did not like her. Men å andra sidan hade Theo och hon kul så jag stod ut.
Like mother like child.
Annars var jag nöjd med kvällen, förutom nära krockupplevelsen i Stockholm (körde fel två gånger jävla klanthuvve).
Jaja.

Dax för att starta dagen.

Ciao

Inga kommentarer: