15 mars 2010

Uppladdning för intensiv vecka

Jahapp!

Uppe innan tuppen min vana trogen. Nu när knodd skulle till farmor över dagen och åkte tidigt hade jag min chans att sova hur länge jag ville. Så jag gick upp runt kvart i sju. Då hade jag läst i en halvtimme också. Relax människa.

Min lycka är enorm att de faktiskt fanns en buss och ett tåg som "typ" passade in på min resa idag. Hamnar en timme innan utsatt tid i södertälje men de kan jag ta. Fönstershopping klarar man av i många timmar så jag ska nog överleva.
Klockan 14 är det intervju på tidningen.
Jag har goda förhoppningar men mina senaste erfarenheter säger mig att inte börja planera livet än innan man vet. Det är väl jag och 600 till som söker jobber. Jag är dock mer än kvalificerad för det och jag hoppas att dom fattar de :). Inser dock att de kan vara fler än jag som är det, kvalificerade alltså men det får jag ta.
Vet som sagt inte ens om jag vill ha jobbet men jag känner en viss längtan att bli behövd någonstans utanför hemmet, få en lön, få en uppgift, ansvar, mer än att dammsuga (som jag för övrigt suger på...skämt med mening).
Kan tänka mig att jobba någonstans där jag kanske inte hade tänkt mig från början bara för att få självförtroendet tillbaka. Känns som jag sitter här hemma och tvivlar på all min kompetens tills sambon kommer hem och överdriver mina matlagningskunskaper.
Jag är bäst på att planera veckans shopping. Där är jag klockren. Men de är en kunskap som inte tar mig speciellt mycket längre än köket kvällstid, eventuellt Willys en gång i veckan.
Så...utan att dra ut på de längre. JAG LÄNGTAR EFTER ETT ARBETE!
Så...:)
Obs...lova att inte hålla detta uttalande emot mig när jag sedan inte vill annat än vara ledig ;)

Inga kommentarer: