24 apr. 2010

Ojrå. Jag slant

Jag drog mig iväg tillsammans med en oblöjad Theo (vi glömde blöjorna i bilen som just vid utgångstillfället inte fanns i närheten).
Iväg för att shoppa grejjer till Nalle Phu tårta. De blev ingen fullpott direkt. Vi hittade knappt basics. Det blir nog till att ge sig ut imorgon igen eller om karlarna är villiga att skjutsa mig till Södertälje och party ikväll kan ju dom köra hela rejset med tårtshopping.
Jag slant oxå. Kände mig sjukt onöjd med alla kläder. Slängde ned en klänning i väskan när jag packade men kände att de inte fanns någon snygg tröja/jacka/kofta att ha över den. Ärmlöst is still not my thing. Så gick jag i Järna med min son (av alla ställen) o hittade faktiskt ett fullgott alternativ. Jag tror dessutom att denna kavajliknande sak kan användas även till mer casual grejjer. Mycke bra. 300 spänn fattigare vilket var mer än jag tänkt att spendera på mig själv denna månad (fick ingen grym lön första månaden). Men jag har visserligen inte spenderat något till mig själv på månader tack vare arbetslöshet så jag menar...varsågod.
Bättre att jag försöker mig på att se bekväm ut istället för att stå o sura i ett hörn med någon trasa över axlarna? Right?

Snart dax för lite planering..ge sonen något att äta, duscha, smink, klä jamen allt sånt.
Lite sorgsen att jag inte har en kompis med mig. Men jag har klarat mig bra själv förut o jag får väl bonda lite mer med jobbarkamraterna. I guess it will be fine.

Så...sluttjattrat.

Inga kommentarer: