9 maj 2010

Trädgårdssöndag

Dagens slagsmål mot rosbusken...tror de blev en jämn kamp. Jag fick de lite som jag ville, den vann till stor del som den ville.
Kakansson har varit låg och ville kolla på nya filmen varv efter varv.
M och jag insåg att allt utom galen nederbörd gör oss trädgårdsskyldiga. O va mysigt de va. Faktiskt. riktigt varmt.
Så nu kan konstateras att murgrönan jag fick av min älskade son förra året på mors dag stendog av vädret. Liljorna ser ut att ta sig (tror jag) och min fina klätterväxt som jag helt glömt namnet på och som stod en oviss framtid till mötes redan när jag köpte den har nu samlat all sin kraft och är riktigt på gång.
Jag känner mig riktigt glad.
Vintern min trädgård
0-1

Nu ska vi rusta oss för avfärd mot Järna. Familjen Runge vann utlottningen om vem som tänkte låna ut sitt kök till oss. Känns som en bra idé. Hoppas Kakansson blir gladare då också. Nu ser han mest bekymrad ut.

Ciao

Inga kommentarer: