22 juni 2010

fler barn

Dagens citat

"När barn två föddes tänkte vi, hur fan kan vi vara så dumma, andra ungen hade ju precis börjat sova bra och ordna sig själv, så skaffar vi ett till."

Det gjorde mig ändå mer säker på att två barn tätt efter varann skulle driva mig till vanvett. Inte med mening, men jag är inte en av de där ordentliga, duktiga människorna som överpresterar och reagerar på normala sätt.
Jag överreagerar däremot alltid och så är jag opedagogisk och när han går nedför en stentrapp tänker jag "de kommer gå bra"...de har de sällan gjort hitills.
Min analytiska förmåga och föräldrarinstinkt gör att min son får blåmärken och förmodligen kommer behöva ett antal psykologbesök när han blir äldre....men jag jobbar på de...(räknas de?)
Påminn mig att visa honom de här inlägget när han blir 15 och hatar mig. Jag kan säga "I knew it first". Vad de nu hjälper?

Jaja...jag gillade kommentaren i alla fall. De tyder på att jag analyserat lite rätt.

Inga kommentarer: