29 juni 2010

mmmm semester


Idag var första dagen efter förkylningshelvetet som jag tog en långpromenad innan jobbet. Självklart fick jag skavsår. Men de va de värt.
De är riktigt mysigt att komma ut lite innan man startar dagen och speciellt att gå via Maren.
Blir alltid lika toksugen på att åka båt.
Vill veeeeerkligen verkligen ha en båtsemester någon sommar. Åka ut i skärgården, sola, bada, känna havet. Saknar havet något enormt ibland och de där med båt, jag tror på de.
Tyvärr är vi ju inga boatpeople. Jag hade en liten båt när jag var liten så jag kan typ styra en jolle...o så var de me det. Men segla.
Kanske ska satsa på att lära sig på riktigt och sen hyra en båt en sommar.
Program övertalning är på.

Kan inte fatta de där med förändringar ibland. Det är sjukt hur man bara ändrar sig utan en orsak egentligen.
Har alltid mått lite psykiskt illa av tanken på camping, husvagn, tält, hua....Har gjort de några gånger dock men de va lixom inte planerat då, de var mer "vi har inga pengar vi drar till gotland och lever tokbilligt. Så de gjorde vi.
O så har jag ju åkt husvagn typ 2 gånger i mitt liv. Men så när Theo var pytte så lånade vi ju husbilen och bosatte oss en vecka typ på en camping. De va så grymt. Även om de är trångt och jäkligt så vare grymt. De där med gemensamma toaletter och duschar och laga mat de gick ju hur bra som helst och vi hade riktigt kul.
I år har vi alltså planerat en cykelsemester på bara några dagar. Helt galet. Runt 9 mil satsar vi på att klara på en helg. Funderar på att ta ledigt en fredag också så vi kan åka i 3 dagar, kan va skönt att få ta de lugnt och inte pinna på som idioter.
Cykelvagn inköpt, tält finns, sovsäckar, liggunderlag, allt är på sin plats. Jag ser tokigt mycket fram emot det. Familjen, svett, skratt, bo i tält, äta bark eller vad man nu gör haha.
Jag tror vi kommer ha de så jäkla skoj.
Sen får M och jag ta igen granbarren i höst när vi tar en tur till Skottland och hälsar på älskade J. De ska bli riktigt roligt och även om jag gärna skulle vilja se Loch Ness så blir det nog troligare att vi hänger runt omkring stan och kollar in slott och dricker Wiskey.

Men innan allt de så ska jag jobba, M ska fylla år och förhoppningsvis skall större delar av köket vara klart. Håll alla tummar.

Inga kommentarer: