19 juni 2010

Romantiken flödar

Två ordentliga promenader, en bensträckare, snickeri och mat så är Siri hund helt slut.
M är iväg på cykeltur för att hämta hem vårt senaste fynd. Hejja lappar på Coop. Från läs till handling 10 min. Eftersom vi har en pluttbil fick inte fyndet plats. En cykelkärra till vår cykelsemester i sommar. Theos ögon glittrade, en sån ville han ha. Vi me.

Men klockan är 19.32 och vi har ännu inte hunnit tillaga maten ens. Nu står ugnen på vänt och grillen är i startgroparna. Theos räkor är på tining. Ja...om man tvärnitar vid räkorna och glatt utropar "vi måste ha räääkor, räkor ska vi ha" så kände jag att de inte fanns någon rim och reson i att inte köpa hem. Så 5 räkor ligger på tining och jag hoppas verkligen att han nu gillar räkor. Hur han nu ens visste vad en räka är. Jaja, vi kanske är mer kulinariska än vad vi tror.

Sen blir det förhoppningsvis en cykel-somn-tur där Theo slaggar in i sin nya cykelvagn. Kanske kan tillome den nu mer ganska trötta hunden följa me. Vi får väl se om hon spjärnar emot.

Btw...ja jag grinade som en riktig flicka åt kungabröllopet. Jag gillar de. Alla som inte gör de..HEARTLESS. Kolla in dom, aha nu fick jag tårar i ögonen igen.
De e bra att kronprinsessor finns, för medan jag lägger golv och plockar upp hundbajs i påsar så har hon en bröllopsmiddag för sina 500 närmsta polare.

Hoppas Göta Kanal rockar.

Hej

Inga kommentarer: