21 juni 2010

Time to clean up this mess

Helgen består av en massa bilder. O kameran är i tryggt förvar hemma i lyan tillsammans med lunchen. Hmm..de får bli rester ikväll.
Själv är jag hängig som få. HUvud, snor och tröttögon lider. Jag hoppas jag kan ignorera bort de.
En bra lunch med först möte och sedan min stora kärlek på visit så tror jag att de här snoret kan försvinna.
Avslutade förra veckan med en riktigt bra affär. Ett år med 1/2 sidor. Jag känner mig nöjd med den. Sen blev de caesarsallad tillsammans med gamla kollegan Johan och hans mysiga familj. Riktigt kul hade vi och "mi scusi" skämtet lever jag fortfarande på. Nästa date får bli i vårt fantastiska nya kök.
Köket 2.0 artar sig väl. Okej de är inte klart än på långa vägar men golv, en del skåp. Man börjar se hur de ska bli. Igår kände jag ett starkt behov av att gå runt och klappa på alla nya features i köket. Så jag gjorde de, som en galen gammal tant utan sällskap. Men när man levt utan kök i x antal månader så är de fan en dröm att lasta av den nya diskmaskinen.
Förutom hundpassning (vilket var oförskämt lätt och väldigt mysigt, blev lite hundsugen, får helt enkelt kidnappa Siri då och då), snickeri, barnunderhållning, kompismiddag, diskamskinshämtning så har vi kört en snabbis på IKEA (då pratar vi shopping inget annat), kollat bröllop, ätit äggfrulle och tagit långpromenader. All in all en sjukt bra helg som jag nu toppar med en förkylning.
Jag hoppas på storaffärer så jag kan vara hemma och kurera mig hela torsdagen innan midsommar. Kul att bjuda hem folk och sen snora på dom.

Någon som paxar för att städa i mitt galet dammiga och röriga hem? Karin..du är ju bra på att måla, men jag utmanar dig på städning haha ;)

Dax att jobba

Inga kommentarer: