7 juli 2010

En gång i tiden


bild lånad av Sofies snapshots

När min symaskin är inlämnad till doktorn så ska jag försöka mig på en sådan här kreation. En gång i tiden var jag riktigt riktigt bra på att sy. Faktiskt, på riktigt, vi snackar inte "jag kunde tråckla" utan jag var sjukt grym på att sy allt från kläder till kudda, gardiner, alles.
Gjorde om kläder, sydde nytt, fixa, trixa. Bland de mest kända i garderoben (dock ej hemma hos mig utan hemma hos mamma faktiskt) så hänger en rutig julklänning. Så snygg, älskade verkligen den. Samt en tomtedräkt, den var ursöt och användes vid shower två år i rad tror jag.
Kommer även ihåg den perfekta kjolen som jag sydde i mitt fåfänga försök att lita på italienska damer. Blåst tusen gånger om. Men kjolen finns kvar och är snyggast ever. Omlott typ i vinrött med ett spänne på sidan. löööved it.
Designade ju även min egen studentklänning. Lät dock en skräddare sy upp den. Meeeeen, tyvärr så lyssnade hon inte heeeelt på mig och jag var aldrig 100 % nöjd men den funkade. På studenten är de skitsamma, man är så glad ändå. I efterhand hade jag gjort den kortare och mer flexibel, den var vääääldigt vippig och lång.
När tid finns (år 2020?) så ska jag faktiskt ta tag i det där igen och mitt number one får bli den här klänningen. Ingen exakt kopia men jag älskar överdelen. Den är underbar och spetsen. Löööv it.
Så, nu har min blogg blitt en modeblogg också.....stanna på ett ämne eller hur var de nu?
Time to work.

Inga kommentarer: