19 juli 2010

Hemma efter äventyr

Familjen Hansson/Petterssons äventyr.
Det slutade i Malmköping.
Jag kan skylla på allt ifrån min pyspunka till regnande tält, till att Theo hade tröttnat....
Allt detta stämmer...men de stämmer också att vi gav upp.
Det var 1000 gånger skönare att ringa H som hämtade upp oss och så åkte vi tillsammans till Leppe Camping.
Men, vi är inte besvikna för det. De mil vi klarade fram till Malmköping var fantastiska. Väldigt varma men fantastiska. Fina vägar, solsken, underbart.
I Malmköping kom vi till en otroligt nice camping med 25 gradigt vatten och fint väder. Kan man önska sig mer?
Vi satte upp tältet, letade föda och sen slängde vi oss i vattnet.
Tältnatten blev sådär. Visserligen gick de att sova men på morgonen vaknade vi av att det regnade i tältet. Inte utanför. Kondens. Lite litet tält kaske, men vi kunde ju inte cykla med ett militärtält direkt.
Vill gärna till Malmköping igen men då blire till att hyra stuga.
På lördagen kom H och hämtade oss och våran sårade stolthet men när vi åkte igenom regnovädret tackade vi alla högre makter.
I Läppe blev de allt ifrån bad, yatzy, minigolf, gunga till sova skönt och husvagnsmys.
Sjukt bra äventyr som avslutades med hemkörning för att sen få snyltmiddag hos A och C med familj.
Tror vi alla somnade mer än gott igårkväll.
Känns lite mysko att det idag är back to work med allt vad det innebär.
Men nästa år satsar vi på kanot och annat boende än tvåmannatält I tell you.




Somnade efter en halvtimme

skepp ohoj


"Mamma ta kort på mig när jag äter glass"

I malmköping finns de oxå tåg. Vi valde att ha tältet där, mer som hemma lixom.


På en av vägarna hittade vi slott och fina hus och fantastiska omgivningar.

Bubbellek


Han var gladast och fick flest poäng

H är lite egen av sig. Men vi gillart


Slut på detta äventyr, hoppas på fler med den här fantastiska familjen jag gått och dragit på mig.

Inga kommentarer: