19 aug. 2010

Alla dom där projekten

I mitt hem finns saker jag vill ha klart.
Saker som jag tänker komma fögylla min vardag och som jag kommer småle åt varje gång jag ser det. Detta är förmodligen en villfarelse och inte alls troligt att det kommer hända. Men en stunds lycka över att jag orkat och kunnat kommer jag ha.

1. Skänken som är slipad och grundmålad, halva. Den skall bli vit
2. Få ut allt ur matrummet så man kan ställa in den fina vita nya skänken!
3. Hallen bredvid vårt sovrum där snedtaket är som lägst och där vi funderat över att ha en toalett någon gång skall nu inredas till min hörna. En bänk där jag kan ha symaskinen stående att all times, krokar, lådor, burkar att lägga pennor, penslar, osv i. Där skall allt från presentpapper till kritor ligga, Självklart kommer delar av detta att tillhöra Theo med. För tro det eller ej men kritor har ingen egen plats i ett hem. Man måste aktivt göra en plats för sånt. Samma fenomen med ritpapper osv.

Men innan allt detta så skall köket bli klart. Det är inte mycke kvar nu och M sliter på som bara han kan. Jag hjälper med det jag kan. Tempot är dock lugnare. Igår satte han upp ett elurtag.
Jag tittade på. :)
Men, vi lagar mat, vi diskar, vi storhandlar. Köket fungerar. Piffet återstår.

Inga kommentarer: