26 aug. 2010

Another day in paradiset

Hela staden har förvandlats till en enda stor camping. Tält överallt..friterad camenbert, korv, engelskt porslin, träskulpturer, växter. Galet.
O då är de ändå en dag kvar till festivalen drar igång på riktigt.

Igår när jag var tröttast i världen. Trodde verkligen inte att jag skulle hålla mig vaken hela vägen hem...då piggnar jag till. Istället för att göra det jag lovat mig själv, nämligen slapp i soffan med film och gos så fixade jag tvätt, badade kakan, nattade kakan, fixade med blommor, bäddade om, sydde lite på en kudde och fixade knapparna på jackan.
Sen blev jag för besviken på att jag inte latade mig nog så jag gav upp och kollade slutet av fångarna på fortet.
Min gamla kärlek (endast från min sida, han själv vet nog inte om min existens...) Ljubomir Vranjes var ju med. Kände mig inte knäsvag vid synen av honom längre. Antar att barn och sambo har gjort mig immun mot hans charm.
Sen blev de halva "drag me to hell"...än så länge anser jag att den är läskig och helt sjuk i huvvet.
Vi får väl se hur de här slutar.


Ska kolla att vi har tidningar också. De är ju en festival på gång!

Adjö

Inga kommentarer: