16 aug. 2010

Betyg middag 15/8


bild lånad av arla.se

Jag var lite nervös att köttfärspajen skulle bli torr. Men de blev den inte. Theo och jag ordnade stordåd med middagen och jag skall njuta av resterna till lunch senare.

Slutgiltiga betyget:
Jag gillade mycket. Ta ut den ur ugnen lite tidigare än du tror. Jag körde 10 min pajskal och 10 min eftergrill. Då slipper man att den blir torr. Tror man kan köra i lite kesella i köttfärsröran med om man gillar de.
Jag hade inge salt i pajdegen, de skulle man haft. Ha de. Jag tror de blir godare.
Sen struntade jag i rödlök i salladen, även oregano tror jag de var som skulle i missades då vi inte hade någon hemma. Ska man ut senare på kvällen kan man även hoppa över vitlök i köttfärsen men då är det nog en dimension som försvinner.

Tips till dom med småbarn: Theo vill absolut inte ha svamp eller lök. Eftersom han var med och jag inte kunde lura honom som en god förälder bör så fick vi steka lite köttfärs och paprika vid sidan om och göra som en egen pajbit till honom i pajen. Det gick riktigt lätt och kakan käkade upp nästan hela sin pajbit och mumsade ljudligt.

Gott vare.
Try it.

Inga kommentarer: