30 aug. 2010

Firanden

Min favoritsambo alla kategorier har namnsdag idag. Eller egentligen inte. Han hade det igår men jag kunde omöjligt uppbarma något som helst intresse för att fira något vad som helst igår.
Idag däremot...får både födelsedagsbarnet K och namnsdagsbarnet lite hipp hipp hurra.
Ikväll blire kaffepaus hemma hos K. Småfiranden direkt efter jobbet är underskattat. Så skönt att ibland få bryta av vardagen med lite kafferep (väldigt underskattat ord när vi ändå är på ämnet underskattat).
Jag har hört att 29 är en mellanålder. Alla väntar på the big 3-0 så man firar inte så mycke. En del vill inte ens ha presenter för man förväntar sig så mycket nästa år.Ps. glöm de med mig nästa år. Jag vill ha presenter varje år!
Själv har jag börjat spara. Jamen ja de kanske är totalt lameass att göra de men jag sparar till min 30 årsdag. Antingen ett stort kalas eller så kan man resa bort någonstans, te.x. med sin älskade J som oxå fyller 30 en månad innan. Eller så bjuder man sin favorit sambo på en riktigt SPAhelg och försöker få bort de gråa håren och rynkorna som lär komma fram (eller i alla fall har börjat bli svåra att sminka över).

What can I say....jag är bra på att planera. Än så länge blir de en resa till gränna eller nåt. Jag är bara uppe i 4000. Men tills 30 kan jag nog ha fördubblat. Grejjen är att vid 30 ska jag vara smal (aktig), ha körkort, ha påbörjat mitt egna imperium och ha minst 28.000 kr i månadslön.
Tycker plötsligt de blivit väldigt kort om tid. Ett o ett halvt år.
Fan...nu blev jag stressad.

"HOLD MY CALLS jag måste ut och hitta riskkapitalister och personliga tränare"

Inga kommentarer: