13 aug. 2010

Inspirationskällor eller veckans deep




Jag blir lätt inspirerad.
Det kan låta töntigt men folk som lyckats och faktiskt kommit någonstans dom inspirerar mig.
Ta folk som Blondinbella,Anna Carrefors Bråkenhielm, kronprinsessan, Ingvar Kamprad, älskade JoJo (tror inte det finns något hon inte kan lära sig), min fantastiska granne Christina men även Carita, min svägerska (haha nu kom sanningen ut, men tro mig, att komma in i en släkt som har en söt, rolig, otroligt snäll och dessutom som kan det mesta är inte det lättaste. Så jag beslutade mig för att bli lite kär i henne istället som alla andra och slippa prestationsångesten).
Min sambo, han är en av mina största inspirationskällor. Han skulle aldrig erkänna det men han kan nog allt. Göra kök, köra bil (fickparkeringsmannen), vara pappa, jobba, cykla till Malmköping, vara spontan, säga något roligt utan att man är beredd, laga mat, vara sjukligt allmänbildad, lära sig instrument bara sådär............hantera mig.
Det finns så många inspirationskällor och det är nog bara blockeringen som gör att man inte tar åt sig alla.
För de mesta finns det en uns svarsjuka i min beundran. "varför kan hon och inte jag?"...men sen släpper jag den och väljer att lära mig. Sätta egna mål, visualisera vad jag vill.

Jag tror det är lösningen till att klara av de sakerna man vill. Jag är inte en sådan som ger upp, gillar det helt enkelt inte. Jag är sällan bäst men har visionen att vara det och jag blir sur på riktigt när jag inte är det.

Nu skall jag ta min inspiration, se mig runt i det nystädade kontoret, se på min uppdaterade kundlista från igår och fixa ett riktigt bra avslut på denna vecka.

Ps. min lilla inspirationskälla, den som är perfekt och som jag älskar mer än allt annat kommer hem idag. Risken finns att jag börjar grina. Så mycket längt finns det. Kalla mig tönt I dont mind.



2 kommentarer:

Anneli sa...

Snälla du, vi e lite kära i dig allihopa! Du e snygg, snäll och jätterolig. PS kommer du ihåg vurpan på mattan:) Synd att vi inte träffas oftare.

Evighet sa...

Tack, det värmer. Va fin du är.

Ingen låter mig glömma mattvurpan, eller annat jag lyckats med. Jag kanske borde sätta upp en kamera och göra om detta till en underhållnings-blogg/klant-blogg?

Ja det är synd att vi inte ses oftare. Men jag har hört rykte om att ni kanske skall skaffa båt. Risken finns att jag bosätter mig där då och du önskar att vi inte sågs så ofta. :D
ps. ha inga mattor i båten.