14 aug. 2010

Lördag kväll är en bra kväll

Sicken dag.
Svetten har lackat.
Svärföräldrar, älskade sonen tillbaka och mannen iväg på loppisrunda. Först Rönneberga, en loppis Centerpartiet anordnat tror jag, den sög, på riktigt, ingen röst på grund av den i alla fall.
Men vi hittade ändå en tavla med ett tåg på och ett sällskapsspel. Detta berodde inte på att loppisen var bra, de berodde på att vi var bra.
Sen iväg till Nalleboda och kolla den loppisen, den sög ännu mer. Vi blev ändå sugna på både en gammal flarra och en kakburk men vi höll i oss. Tills vi kom till lottas loppis (våra grannar som faktiskt har en loppis), då hittade jag ett par skridskor till kakan för 10 spänn. Sånt gillar jag.
Sen åkte vi hem för bärplock, vattenkrig med kakan, lunch och allt annat sånt där man kan göra en riktigt varm dag.

Gårdagskvällen bestod i tacodinner hemma hos familjen R. L fyllde 25 + och sånt måste firas med nougatstänger och dammsugare. Vi stängde festen och drog hem för att slockna. Härlig fredag.
Tror dessutom att Theo fick fler presenter än födelsedagsbarnet fått. Det är tacksamt att ha en son som är så himla bra att tillome andra tycker de.
Stans coolaste smula fick han. Bilder kommer...det finns ett sug att skaffa en liknande. Vi får se hur det fortlöper.

Annars börjar hösthjärnan pocka på min uppmärksamhet. Kakan börjar hos dagmamman, vi har börjat jobba, planerar för både en kvicktur till finland för att hälsa på S samt en underbar resa till Skottland med M för att hälsa på J. Däremellan skall jag till tandläkarn på måndag.
Det är sällan jag verkligen ber om saker...men SNÄLLA inga fler hål i tänderna nu! Jag borstar som en stjärna och ändå hålas de. Inga mer tusenlappar på sånt onödigt PLEASE!
Suck...

Annars...ska jag duscha...gosa i soffan...kolla på bra tv...somna.
Hare!

Inga kommentarer: