14 sep. 2010

Kontaktannons

Jag har en bra idé.
Men jag är för feg för att starta den själv och har inte nog med tid för att starta något själv. Jag är dessutom inte helt klar med idén och behöver mer inputs.
Jag vill att någon som är bra på att hålla i mig när jag rusar iväg skall hoppar fram till mig med en glad min och påpekar att vi borde slå ihop oss.
Min tanke är webshop, småskaligt, liten risk, liten ansträngning första åren för att hela tiden öka i takt med att företaget växer.
Man ska ha eget jobb, detta är en pyttesatsning till en början för att bli en storsatsning om några år. Så ingen av oss lär bli rika första åren.
Man får dessutom gärna bo i Sörmland eller Stockholmsområdet men det är inget krav.

Viktigt är: Att man är positiv. Jag har pratat med människor som bara hittar fel och brister, det kommer aldrig vara 100 % igt så dont go there. Det ska vara kul. Detta är tänkt som en början på något. Något som man gör för att vi är bra på de och för att de är så jävla kul. Jag är dock ingen som misslyckas så det vore ju bra om inte du var det heller.
Är man ekonomiskt begåvad och vet allt om administrativa sysslor och system så är ingen gladare än jag men annars går det att lära sig. Som sagt, de behövs liksom ingen ekonomiavdelning de första åren. Bra är dock om man själv har ett stort kontaktnät, mycket släkt, många vänner, lätt för att skapa nya kontakter osv.
Jag är hemlig fram tills jag hittat rätt person så är du sugen på lite utmaning och nya erfarenheter kontakta mig på bripettersson@spray.se.
Temat är: pyssel, hem, kvinnligt, roligt, sådant som förgyller.

..................den här annonsen ligger uppe på ett antal företagarsidor för kvinnor sedan några veckor tillbaka. Bra intiativ av mig och jag har fått några svar men än så länge inget som matchar. De måste vara en person som jag tycker om och respekterar. Än så länge har jag inte ens hittat någon jag orkar lyssna på och jag tror inte felet ligger enbart hos mig.
Känner ni någon, är ni någon som vill ha en liten extra utmaning så kontakta mig för jisse namn.

2 kommentarer:

Jenny sa...

What about yours truly?

Evighet sa...

Du jobbar mer än mig. Hur ska vi hinna få något gjort?
Men annars kvalar du in. Vi får ta ett samtal en lugn dag över kaffe and no smoke.