3 nov. 2010

De ni

Jag vet att jag bloggar dåligt just nu. Jag har saker att skylla på. Livet pågår som man säger.
Men här kommer i alla fall lite kärlek.
Märkt att de här "saker du inte visste om mig" fenomenet sprider sig. Så jag ville inte vara sämre. jag är dock allt för öppen om mina märkliga saker för de roar. Jag är en såndär roare. Men här kommer i alla fall några saker som jag tror jag hållit småhemligt.
  • Jag är livrädd för öppningsbara broar. Vilket gör livet i Södertälje lätt knepigt. Speciellt när vi bodde vid stora bron o Theo låg i vagnen Jag är inte rädd för själva bron men att den ska öppna sig när jag är i mitten. Så ser ni ett miffo med taskigt flås som springer snabbt över en bro...då är de jag. (detta gäller även bommarna vid järnvägar. Är säker på att dom ska börja plinga och slå ner precis när jag är som längst ifrån en bom. Vilket gör livet i ett stinshus knepigt).
  • Jag är rädd för fåglar som är närgångna.
  • Största skräcken ever, clowner. Speciellt såna med långa ben. Jag blir livrädd. Grönan får inte mina pengar i tell you.
  • Jag ogillar insekter skarpt men jag vill heller inte döda dom.
  • Jag har gå hemifrån tvångstankar. Stängde jag av den och den och den och det? Även om jag inte ens använt spisen så tror jag att den är igång.
  • Jag är oorganiserad i mitt huvud för de mesta och måste fokusera för att inte klanta till det. Är oftast rätt tankspridd när jag kan vara det men de är bara utvalda som märker det. Går gärna ur bilen med bilbältet på. Åker till stockholm för en weekend med sambon och tar med mig två olika högklackade skor...osvosv
  • Är planeringsfraek. Vill inte gärna adlibba utan föredrar att ha analyserat läget först. kanske för att förebygga min tankspriddhet.
  • Är sjukt bra på att improvisera dock.
  • hade en period då jag skrattade som en häst, på riktigt.
  • Jag brukar ta upp busskortet när jag lämnar kontoret trots att de är en kvart tills jag ska visa de om jag ens behöver visa de.
  • Jag har tjänat riktigt bra pengar på att sjunga för folk när jag var sådär fantastiskt bra. jag var för övrigt sjukt bra på att marknadsföra mig också.
  • får för de mesta som jag vill. Inte för att jag är så jäkla bra utan för att jag inte har en annan utgång i mitt huvud. dit ska jag och då går jag dit. Sen blir det inte ofta så bra när jag väl är där men jsg har i alla fall tagit mig dit.
  • Under min kärlek till Italien period blev jag erbjuden en bungalow om jag gifta mig med en mans son. Fick inte ens en kamel...så jag sa nej.
  • Har blivit friad till för länge sedan och valde att svara "jamen den här disken kan faktiskt inte bara stå här, de kommer ju bli äckligt". Vilket andra parten valde att ta som ett nej, bra tolkat.
  • Har lärt mig det mesta av livet så som att äta kebab, köpa hus, lära sig köra bil, flytta, ställa upp, bli förälder tillsammans med min nuvarande karl. Utan honom hade jag förmodligen fortfarande vandrat omkring planlöst.

Inga kommentarer: