23 nov. 2010

vänskap, romantik

Just nu kontaktar gamla vänner mig hela tiden. Senaste dygnet har 3 st hört av sig och velat ta upp vänskapen.
Jag blir visserligen glad över det men förvånad över att folk ramlar ner från skyn bara sådär just nu. Det måste vara luggen som gört.
En av dom, en gammal gammal bekant från ett annat liv känns det som är tokigt kär i sin nya flickvän. Sådär så man nästan blir äcklad. Men ändå inte. För han är inte sån. Trodde på riktigt ALDRIG att han skulle fluffa runt på små moln. Men de gör han och jag är uppriktigt glad för honom. Han är bland de roligaste människorna jag mött och vi hade planer på att skjuta ärtrör på folk och gunga hängmatta när vi blev äldre. O filosofera.

i romantikens tecken tvingde jag M att ge mig en kärleksförklaring, "say it with a song" befallde jag och han lutade sig fram emot mig med sin mest romantiska blick och sjöng "imse vimse spindel".

Okej han kommer aldrig hamna på dom rosa molnen om de inte är som dromedar i dr snuggles men han är ändå den jag tycker allra bäst om. Romantiskt huh?

Inga kommentarer: