19 dec. 2010

Adventsfika


4 adventsfikat/ köksfirandet är avklarat. Allt de gottaste är uppätet. Crisp, kola, glögg. Kvar är pepparkakorna och lussebullarna. Det är alltid dom som blir över lixom.

Köket fick två fina blommor. En i en kanna vilket jag missade totalt fram till för en halvtimme sen. Sjukt söt.

Annars känner jag mig sulten på sällskap. Att göra något roligt. Det blev så tomt när alla åkte och sen drog M med för att köpa busskort.

Märkligt de här med att det snart är julafton. Känner inte alls julkänslan i kroppen trots saffran i magen och glöggdoft i rummet. Kanske man bara måste bestämma sig för att de skall bli julkänsla så blir det så.
I veckan är det granköp samt julmatsshopping så lite julkänsla lär väl infinna sig. Som sagt, jag får väl bestämma mig så blir de så.

For now. Adjö



Inga kommentarer: