1 jan. 2011

GOTT NYTT ÅR

GOTT NYTT ÅR



Nyår spenderades med god middag, trerätters i vårt fina hem med goda vänner, chokladtårta, glada barn, mycket prat och avslutades med champange och raketer. Inte ett enda nyårslöfte delades ut. Jag har dock några nyårsmål som skall bli av i år.

Främst....jag tänker styra detta år. Inte låta detta år styra mig. Vilket kanske låter flummigt men jag är en sån som tror att man till viss del kan styra sitt eget öde. Man kan inte skylla på alla andra över att saker är som dom är. Jag hoppas att valen jag gjorde 2010 gör mitt 2011 till de där året man kommer ihåg. Visst tycker jag officiellt att 2010 var ett jävla skitår. Inte hela året men stora delar hamnar under "jävla idiotiår". Men de var mitt val. No more of that.
Vi hade även en försenad julklappsutdelning.
Vi fick urfina bokstäver som enligt mig hade ordet "dream" vilket passar utmärkt och visar på att T som införskaffade denna fina present känner mig. Men humoristen i familjen hävdar bestämt att det är en skylt till toaletten. Jag känner mig rätt lyckligt lottad över att jag får spendera 2011 men humoristen...det är ett av mina bra val.

Så gott nytt år alla, o håll utkik, jag lär synas 2011.

Inga kommentarer: