22 jan. 2011

Lördag igen

Gårdagens girlsnight med T var såååå värt de. Det är alltid värt de :).
Mat, prat, förståelse, mätt, skratt. Allt sånt som man önskar sig av en tjejkväll.
Dessutom blev jag bröllopsfixare. Äntligen ser de ut som om de skall göra slag i saken. Äntligen. O med små bedjande ögon fick jag frågan om jag inte kunde hjälpa till. Jag har ju fixat så mycket partys och grejjer för jobb så ett litet bröllop kunde jag väl fixa?
"Jag kan utse dig till hedersbrudnäbb eller vare heter" när jag sa att det förmodligen var typ småungarna som var brudnäbbar togs erbjudandet tillbaka och jag fick vara missfixalot istället. O de e klart jag kan vara missfixalot. Så dejt planerades med brud och brudgum...de blivande. Jag är sjukt exalterad.

Morgonen blev brunchlös. Vi skulle kolla in nya stället som öppnat i vår lilla by. Men dom öppnade inte 10 som vi trodde utan 12. Så när vi kom dit blev vi inropade o fick några smörgåsar o kaffe istället för brunchdukningen. Men de var rätt mysigt ändå så jag klagar inte. Får testa brunchen en annan dag. I alla fall. Bykrogen i Björnlunda. Check it in om ni har tråkigt någon dag. En landetutflykt med faktiskt vad de verkar som på ryktet riktigt förstaklassig mat kan väl vara något för bakissverige?

Men nu är det lördag. Lördag klockan halv 1. Dags att aktivera sig på riktigt.

Tjûss

Inga kommentarer: