20 jan. 2011

städdille

Är det märkligt att jag blir lycklig av tv program som "how clean is your house"? Jag älskar att kolla på när dom städar o putsar. När det blir sådär tokrent från äckelsmutsigt. Precis som jag älskar när man dammsuger upp en HEL hög med smuts. Man bara ser hur rent det blir.
Eller när någon står och lagar mat, svänger stora köttbitar i luften och klyver dom med en halv yxa...är de märkligt?
Eftersom jag nu är hemma om dagarna så försöker jag anpassa mitt tv tittande till endast ett fåtal minuter om dagen..annars blir jag förslappad och kommer in i en rutin där jag ABSOLUT inte skall vara. Jag ska ju snart börja jobba igen. Var tanken.
I alla fall.
Jag har märkt att när jag unnar mig tv program så är det städ, mat eller möjligen om jag är starved for entertainment så blir det top model. Men helt ärligt, det har bara varit 3 av dom episoderna så jag är inte förlorad än.

Annars läser jag. Mycke läs. O så kollar jag på vår ekorre. Han brukar komma och hälsa på ibland o då kan vi stå och stirra på varandra i flera minuter innan jag beslutar mig för att försöka ta kort på honom (det ser ut som en han) o då sticker han.

Visst låter mitt liv idylliskt och tråkigt? ibland är det galet tråkigt, ibland är det idylliskt...men helt ärligt. Jag tror nog ett jobb snart är på sin plats. Allt de andra får ordna sig. Man kan ju inte sitta och vänta på att allt skall bli bättre heller right? Det får komma med tiden.

Inga kommentarer: