9 feb. 2011

Nya rutiner, nya utmaningar



Så. Då var första dagen av mitt nya träningsprogram klart.
Jag pratade med en gammal bekant som arbetar med det bra yrket personlig tränare. Efter lite artighetsfraser gick jag rakt på sak.
"Jag tränar och tränar jag vill få upp konditionen men känner att det inte blir någon skillnad. How to do? "
Så efter ett antal samtal fram och tillbaka om hur jag tränar så är jag nu pepp.

Förut har jag lämnat Kakan hos dagmamma för att sedan ta en lugn 45-50 min promenad.
Det ger inget direkt flås I tell ya o min träning har nog mer varit en mysig utomhusstund än ett sätt att få upp flåset på. Men det är en bra och hälsosam start dock så jag skall inte klanka ned på mig själv för mycket.
Nya programmet ser ut såhär:

7.30: 30-50 min powerwalk mån-fred.
Hem äta frulle.
10:30 Crosstrainer i minst 30 min mån-torsd..
12:00 Görviktigt med lunch så att kroppen får sin energi.

Lördag, söndag väljer jag att ha som mina vilodagar. Inte en optimal träningstyp då man gärna skall låta kroppen vila mitt i vecka men det är lättare för mig att träna såhär och jag vet att det blir gjort då så då är det bättre ur det perspektivet.
Mina vilodagar får dock gärna innehålla en lugnare promenad, kanske en längre sträcka. Eller ett Yogapass i 30 min för att låta kroppen varva ned.

Om en månad kan jag försöka intensifiera med styrketräning vissa dagar också + crosstrainern om jag nu fortfarande kan följa träningsprogrammet då. Vilket jag verkligen hoppas att jag inte kan för jag har fullt upp med mitt nya jobb.

I alla fall.
Dag 1 check.
Känner mig lite trött men sjukt pepp. Hoppas på att få lite flås nu o känna mig mer hälsosam. Jag tror man mår bättre på alla plan av att röra sig fysiskt. O om jag skall åka kanot i sommar så behöver jag lite mer armmuskler I tell ya. OM jag skall åka kanot i sommar.....

Inga kommentarer: