1 feb. 2011

Vad är bra med den 1/2

Mitt expriment om att välja att se det positiva med livet istället för att grotta ner mig vilket har varit en trend senaste halvåret fortsätter. Nu bör jag även göra det i skriven form mer regelbundet så kan jag inte ignorera det.

1. M kom på att mitt bortsprungna personbevis gick att skriva ut på skatteverket om jag hade BankID. Vilket onekligen gjorde dagen ljusare. Annars hade mycket gått väldigt illa i min planering imorgon, vilket vore dumt då jag inte klarar av oplanering i mitt något röriga huvud just nu.
2. Kakan som även idag var sketatrött pulled it together och vi hade en riktigt trevlig kväll med två långa böcker och mysstund.
3. trots att jag inte orkade så tog jag en 6 km promenad, annars brukar det vara runt 4-5 men idag bräckte jag det.
4. Jag rensade bland lite kläder och frågade M om vi möjligen om det finns pengar i framtiden och en något ljusare framtid skulle ta oss ner till Ullared och fylla på Theos förråd av kläder. Det börjar eka tomt i hans annars så välfyllda skåp. Vilket iof är bra för det innebär att han växer.

Det räcker nog, 4 punkter. Bra där Jag.

Inga kommentarer: