9 mars 2011

fnissattack


Idag skrattade jag. Faktiskt en massa. Tack Herbalife. Det var dom som fick mig att skratta.
Såg en poster när jag var ute på motionsrunda. Jag tänkte att jag skulle kolla vad det handlade om.
"Vill du gå ned i vikt och bli smal och snygg och alla dina bekymmer försvinner, du blir förmodligen rik också"...det stod kanske inte riktigt så men det var så man skulle känna när man läste affischen.
Så jag gick in på hemsidan. För jag blev nyfiken.

Såhär stod det bland annat på hemsida riktad till folk som vill bli smala och snygga.
"Denna internetsida är producerad för Sverige och den svenska marknaden. Resultathistorierna på denna sida garanterar inte att andra får samma resultat. De vittnar bara om de resultat som några av våra kunder som har varit villiga att följa våra användarinstruktioner och vårt uppföljingssystem har fått. En persons resultat är beroende av att han/hon använder produkterna korrekt och att de kombineras med en kalorikontrollerad måltidsplan. Ordentiligt med vatten och regelbunden motion är också att rekomendera, om inte man har någon form av restriktioner från läkare. "

Jag skrattade åt detta för vad är det egentligen Herbalife erbjuder? Det är ju ingen mirakelkur att äta nyttigt, motionera och dricka vatten. Det är väl att banta the good old fashioned way? Eller?

Min nya affärsidé är att göra folk rika. Man måste bara jobba hårt, sälja mycket och spendera så lite så möjligt. Who´s with me?

Inga kommentarer: