14 mars 2011

Sol, vår, grill

Jag kan inte nog beskriva hur sugen jag är på att ställa fram grillen och sätta mig i trädgården. Äta en köttbit, kanske lite av Ms grillade potatisar, dricka en öl och njuta av solen. Eventuellt ha vänner över som myser precis lika mycket som jag.
Men....jag får faktiskt vänta ett tag till. Men snälla snälla snön, ge upp nu så kan jag få mysa in våren. Allt blir så mycket bättre när dagarna är längre och våren är varm. Solen behövs för att man ska kunna känna någon form av lycka. Det är jag säker på.

Istället blir det sallad med lite pasta eller cous cous, valfritt.
Ägg, lax, crabsticks osv. Men eftersom jag vet hur mycket Kakan surar när man tvingar honom att ens titta på sallad så blir det mer som ett hop plock av grejjer. Salladsbuffé. Så otroligt inte måndag. Bra, för måndagar är inte så jäkla roliga. Inte just nu i alla fall, men kanske sen.

Inga kommentarer: