13 juni 2011

Det här med GI

Helt otroligt. Vi testar GI. Mest för att M hittade en bok om det o vi var redan inne på det spåret genom att försöka utesluta socker i större mängder. Mest för välmående o en boost. Sen hittade vi boken. Nu är vi i en inkörningsperiod. Inga kolhydrater what so Ever men hur mycket protein, ost, skinka, bra korv, sallad, såser osv som man vill. Vi har levt en vecka på ägg, delikatessostar, vanliga ostar, såser, bacon, skinka osv. Känns ju inte direkt som något som borde funka. Man äter o äter, är aldrig hungrig o äter lite till. Vi har motionerat lite men inte lika mycket som vi brukar. Vi har sluppit ont i huvvet o trötthet som man annars kan få. Resultat första veckan: piggare jag, lite lättare att vara jag, -1,5 kg. Det är helt sjukt!
Nu har vi bara kört en vecka så jag skall inte skrika ut att detta är det bästa jag gjort men det verkar funka. Denna kolhydratstokfria period fortsätter i minst 1 vecka Max 6 veckor till. Men det kommer ett 30+30 kalas snart o det vore ju kul med ngt glas vin. Därför tror jag på ungefär 3 veckor. Sen fas 2, lite kolhydrater, men så lite så möjligt. Du kan käka naturell yoghurt o sådant på morgonen (längtar).
Fas 3 tror jag ännu mer på för få får man i måttlig mängd äta mörk choklad. Godissuget är borta nästan helt men choklad dör aldrig. Den bra boken för er som vill testa o är motiverade heter"pigg, smal o glad" av Ola lauritzson. Men en liten grej bara, du kan ABSOLUT inte fuska. Inte ens med en halv potatis. Boken förklarar men i stort avstannar processen, insulinet ökar o binder fettet, i fas 1 tar kroppen inte ens upp allt fett. Därför du kan äta vad som. Fas 2 när man börjar knapra lite kolhydrater igen måste man tänka på mer vad man stoppar i sig!
Jag kan prata om det for Ever. Jag är helt överraskad över resultat o hur lätt det är. Men jag slutar nu innan ni tröttnar helt............ BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: