21 juni 2011

Frk driftig minsann

Dagen då latheten inte fanns. Ingen direkt energi I tell you det är mest trötthet och väderhat. Vad hände med min sol? Men jag valde att kavla upp mina ärmar, ta ett djupt andetag, sätta på jordens starkaste kanna kaffe och ta itu med vårt boende mm.
Startade dagen med att hurtigt knata runt byn. 6 km senare, svettig men nöjd.
Fortsatte dagen med LCHF frukost i sann ägg-anda. Jag hatar ägg snart. Men vill man vara fin eller vad det heter.
I ärlighetens namn, valde att slöa lite framför ett sjukt spännande program om ett par som köpt ett enormt slott och renoverar det för att brudpar och andra intresserade skall komma dit. Hur coolt som helst och något jag absolut skulle vilja göra men ändå inte. Det får bli inte. Satsar nog hellre på att hitta en bra lägenhet eller liknande utomlands och hyra ut när man inte är där själv. Får bli mitt mål till jag fyller 40. Till jag fyller 30 är det körkort och veta ungefär vart jag vill komma med mitt liv. Ett halvår kvar nu, håll tummarna.
Fortsatte driftigt med att hämta alla räkningar och gick igenom exakt vad som kunde förminskas i kostnader. Mindre ut är mitt motto. Lärde mig att det fanns något kallat eltariff. Visste ni det? Nu vet jag, jag vet även att den kan vara dyrare eller billigare. Man tycker att en som sålt el borde haft koll på detta, but no.
Har bytt elbolag. elskling.se in my heart!
Har bett banken kontakta oss för ett möte. Jag säger inget mer förrän allt är klart men jag hoppas på lite medgörlighet.
Nu är det lite annat på schemat innan jag drar fram dammsugaren och hänger tvätten som just nu doftar gudomligt av bensin. Någon som har tips på hur man blir av med bensinlukt?

Det känns emot mina principer att säga det men det här med gå igenom sina avtal ibland, sänka kostnader och få en rejäl överblick över vad man har att arbeta med varje månad, det är lite kul. Man känner sig smart.
Ska nog kolla resterande siffror med när jag ändå är på gång.

Och så ett..."jag tänker på dig exakt hela dagen idag J. Be the best you can be!"

Inga kommentarer: