20 juni 2011

energidepån tydligen påfylld

Jag har möblerat om mitt hem. I mängder.
En bokhylla upp på övervåningen. Med böcker unt alles.
Förut in med två nya soffor och tack vare händige svärfar upp med gamla soffan till filmhörnan/myshörnan där nu också bokhyllan står. I gästrummet fick Theos nedervåningslekplats en egen hörna och gamla soffbordet fick bo framför soffan där med som ett vardagsrum i vardagsrummet typ.
Hallen gjordes om lite. Mest för att jag städade och flyttade bort skohyllan, då kom lilltrollet och sin fina vana trogen hurrade han över hur fint jag gjort det när jag tog bort skohyllan. Så jag behöll det så. Men jag är inte 100 % nöjd med det. Något måste göras om, vi får se.
Uppe i hörnet har jag fått mitt syrum. Har inte rätt ben till bordet än men jag finurlade ut något som funkar för tillfället.
Är jag nöjd? Ja, jag är lite nöjd med mina bedrifter. Är inte riktigt klar än med allt men jag jobbar på det.
Nästa projekt.....skrapa och vitmåla grinden samt pallen.
Samt, köpa betong, bjuda över ngra girls och gjuta grejjer. Främst krukor tänkte jag mig o kanske lite roliga sandleksaksgubbar till rabatterna. Låter kanske tanttöntigt men jag är en 29 årig tant ibland. Jag tycker det skall bli hur kul som helst. Pyssel pyssel.
Hittade för övrigt så jäkla coola tak eller trädgårdsdekorationer man kan göra själv.
Man blåser upp en ballong, trär på pärlor huller om buller på snöre och virar runt ballongen. På med tapetklister, torka. Panga ballongen och vips har du som en oregelbunden boll som du kan ha ljus i eller whatever. Kanske inget man har hängandes bara sådär men om man skall ha ett trädgårdsbröllop eller vad vet jag så tycker jag att det var apafint.
Just a tip. Ska försöka hitta bilden igen men till dess...punkt

Inga kommentarer: