17 juni 2011

Tänk tänkt tänk

Jag ignorerar alla saker jag tänkt göra idag. Inspirationen är död. Jag borde och borde och borde men jag gört inte.
Men jag ska. Nu har jag latat mig länge nog och haft i mig två koppar kaffe så nu borde Pettersson snart vara på gång. O Pettersson kommer troligtvis inte somna tidigt idag heller pga två koppar kaffe nästan utan mjölk vilket jag SÄLLAN dricker nu mer. Men sova kan man ju göra en annan dag.
Kul de här med regnet....

"Vad vill du?"
Den frågan skall besvaras nästa vecka.
Ja, det är ju en enkel frågeställning. Men, jag har inget direkt bra svar på den.
Vad vill jag? Vad vill jag nu, sen, framtid? Mmmm...
Plugga?
Jobba?
Ha ett sommarhus i Skottland, Italien?
Få fler barn?
Gifta mig?
Skaffa körkort?
Ha en karriär?
Bli smärt och snygg så folk tror att jag är en gymföreståndare?
Få extrema kunskaper i allt jag vill?
Kunna prata Italienska bra igen?
Ha råd med spontanresor då och då?
Renovera huset?
Ha en egen söt liten bil?
Bli klok?
Kunna säga meningar som "möt allt med ett leende så kommer det bli bra" utan att vara ironisk?

Ptjaaa...

Kanske vet mer i augusti. Håll tummarna.

Nu ska jag spendera ungefär en timme till vid datorn för olika ärenden, sen dammsuga, plocka, städa, laga mat och om tid finnes även sy några gardiner för trappräcket så att TVn inte syns. Kanske.
Herrå.

Inga kommentarer: