12 juli 2011

Bestämma

Morgonen...har varit händelserik. Jag dödade mitt lillfinger då jag doppade den i kokande vatten. Dont do that. Vi har suttit i konferenssamtal och bokat tider. Vi har räknat, pusslat kollat. Vilket känns bra. Hoppas att det finns förhandlingsmån. För det är alltid bäst. Känns som vi sätter standard på hur framtiden skall se ut nu några år framåt. Den här sommaren sätter mycket standard. Skönt att jag känner att det känns värt det. Att jag/vi orkar engagera oss och inte bara vänta in bättre tider. För dom kommer aldrig. Bättre tider får man skapa sig. Tror jag.
Dom kommande veckorna är spännande/läskiga/ jobbiga/viktiga. Så det är bara att hålla sig kall, göra det man ska och hoppas på lite samarbete från omvärlden. Skall tilläggas att jag hatar sådant här. Där jag inte direkt kan påverka. Där det är andra som bestämmer. Jag kan bara försöka. I hate it. Jag vill styra, bestämma, veta. Synd att man inte alltid kan det men kanske nyttigt.

Nu skriver jag ut papper medan jag hör hur karlarna bygger legobilar o M har hunden som gisslan. Vi skulle ju badat men....det ser svart ut. Vad gör man dårå?
Käkar lunch och latar sig kanske? Det är ju semester after all.

förövrigt fick jag ett kort igår. från tandläkaren. Det spelar absolut ingen roll att det är segelbåtar och fina vyer. Jag vet ändå att han bara vill plåga mig. Men jag kommer villigt tillbaka år efter år. Fan. Det hatar jag riiiiktigt mycket.

Inga kommentarer: