31 juli 2011

Mot nya äventyr

Hemma efter en sån där myskväll med folk man gillar.
Riktigt gott grillat, vin, sällskapsspel, skratt, sol o sen infravärme.
Gör oss i ordning för att springa imorgon och sen dra iväg och hämta Kakan. Min finaste Kakan. Som jag saknar honom nu. Jag hoppas detta break gör att den värsta trotsen lagt sig och att vi kan omfamnas sådär som dom gör i filmer, springandes på en äng i slow motion. Jag har försökt det tidigare men det har aldrig känts rätt. Det har alltid mest känts som om jag varit en flock av något otympligt djur som galopperat mot ett byte eller något sådant. Det är liksom inte känslan jag vill åt. Men eftersom Kakan sällan dömmer, han bara noterar, på en 4 årings vis, så kanske han mest skulle tycka att det hela var lite konstigt men roligt.
Fast kanske är det bäst att bara låta det ske normalt ändå.
"Heeeeeej!"
Varför sitter jag och förbereder detta? Helt bizzart. Ungen har varit borta sen i onsdags, inte sen förra året.
The joy of motherhood, man kan inte längre leva utan.
Förbereder mig också för en längre bort tur med familjen, Göteborg. Kul skare bli att träffa Ms sida av släkten igen. Jag har ju ingen riktigt så som man kan hälsa på mer än mor, far, bror. Några kusiner visserligen men dom bor i sthlms kommun o vi umgås aldrig såååå...Nehh jag får leta upp ngn släkting så Kakan ser att vi också har ett träd.
Men nu måste jag sova för imorgon skall de upp och löptränas innan avfärd.
Är på vecka 1. Skall lära mig springa 5 km på 30 min. Ingen höjdartid men det räcker sålänge. För någon som aldrig sprungit mer än absolut nödvändigt är det heeeeeelt sjukt jobbigt men tillfredställande.
Vill man lära sig tillsammans med mig så är vecka 1.
5 min warm up
1 min spring
1 1/2 min gå
1 min spring
1 1/2 min gå....i 3 km till en början.
Snart påbörjas vecka 2. Då är det lite svårare. Fast det kan hända att vecka 1 får bli i två veckor. Det kan vara smart att skynda långsamt som dom där kloka människorna säger.
OBS glöm inte att strecha. Vill man överleva när man är otränad är det en nödvändighet, man får träningsverk ändå I tell you.

Inga kommentarer: