29 aug. 2011

dag 1

Japp. Första skoldagen var smärtfri. Förutom de där puckot som satt o ställde idiotfrågor HELA tiden. alltså heeeela tiden. Det var inte bara jag som ville tvångsavliva honom. När han blev varm i kläderna började han dra skämt med. Hur bra gick de då?O fråga saker som stod i papprena vi läste. Jag har svårt för sånt. Han ville väl förmodligen bara lämna avtryck. Men de gick sådär helt ärligt. Avtryck lämnat, uppskattat? Nej! Tillome läraren började svettas o stamma av hans frågor. Man blir ju mörkrädd. O de blir liksom inte samma flyt om de finns folk som avbryter hela tiden.
En annan kuf var en snäll tjej som dock kände sig bekväm nog att berätta hela sitt liv med mig. jag vänder mig om i en sekund o då börjar hon prata i telefon. Vet inte om de var någon där helt ärligt, inte alls säker på de. Men jaja. Hon var i alla fall inte dryg och störande.
Annars verkar det spännande, jättekul och svårt. Men de är la så det ska vara. Har just suttit o putsat på mina kunskaper i hur man räknar procent. Imorgon är det presentation OCH matteprov. Ja ni hörde. O låt mig berätta, jag kan inte räkna. Jag är blind med siffror. Hatar dom. Dom hatar mig. Vi kommer EJ överrens. Men nu har jag givit det ett försök.
Kan basic 70 av 1695= 1186.5 och differens av förändring delat på ursprung=procentuell förändring. Vi får se hur långt det tar mig. Kanske slipper mongogruppen i allafall. Det vore ju en bra start.
Nu ska jag bota min huvudvärk o inte gå ut o springa. Regnet öser ner och mitt huvud dunkar. Åska på gång?

Inga kommentarer: