12 aug. 2011

Kyllingmums

Gjort en då sjuuuukt god middag idag. Inspirerades av svärmors kycklingpaj. Svärmor lagar nämligen enligt mig väldigt god mat i denna kycklingpaj med smördeg är lite av en favorit. Min GI hjärna påpekar dock att smördeg is a no no men jag påpekar att fyllningen is not. Nu har jag ad libbat lite o vet inte om detta överensstämmer med svärmors recept MEN gott så ända in i hela friden blev det dock.

6 port ungefär

900 g kyckling
2-3 röda paprikor
2 gula lökar i halva ringar
250-500 gram burkchampisar
250 g crème fräs
1pkt fetaost
Soltorkade tomater om man vill

Do it: stek kycklingen i mumsbitar. Stek även löken lätt men gärna bara en bryning. I med allt i ugnsfast form. Toppa med fetaost. I ugn 15 min kanske på runt 200 grader. Det ska bara lätt gratineras.

Servera som det är. Äter man det i paj eller med ris så kan mängden kyckling minskas. Eftersom vi bara äter detta ökar vi mängden. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: