15 aug. 2011

Sicket gissel o gåvor



Kolla vad man får om man är lite hundvakt! Jag hade inte hjärta att säga att jag så gärna gjort det gratis o att jag ville stjäla vovsigull.

Hade ett riktigt trevligt avslut på dagen o ett jävligt. Svärföräldrar o SK kom på besök för att hämta hem krabat o robba oss på plums (vilket jag tycker alla borde göra). Men precis innan de så ringdes det på luren o jag fick höra att allt inte stod rätt till. Vilket jag väntat på. Bror hade ramlat av motorcykeln o glidit en bra bit. Dock hade han änglavakt så in i hel-ete. Uppskrapad hela sidan o hjärnskakning utan dess like. Men inget brudet. Ambulanser, brandkår, skrotad båge o döda kläder o hjälm. Vilket jag skiter i. Men jag vet hur hans "tur" med fordon brukar vara o jag kunde inte låta bli att grina över hur jävla onödigt det är. Hur lite han behöver detta också o samtidigt bli förbannad. VAD har du upp på en båge att göra? Jag är inte hälften så rädd när M är ute o kör.
Så det låter som om han överlever. Han är hemma i ryggläge. Jag vill ruska om honom o skrika att så länge som han inte är gjord av plåt bör han åka buss. Men jag gört inte. Jag blundar lite, viskar en stilla bön o återigen undrar jag över om han har tusen liv den mannen. Min enda bror, som gör mig galet förbannat, jävligt besviken o hysterisk. Han är oxå den som vaggat mig, klappat på mig, sjungit o tröstat. Den som kunnat allt, funnits där, som alltid får mig att skratta.
Fy! Det var nära nu o sånt känns.
Men han lever, jag har presenter o nu har jag lärt mig att inte skriva inlägg om att livet känns bra. För då dör folk!! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: