20 sep. 2011

Mål i livet

Jag funderade när jag satt där med mina stenciler om branschkunskap. Funderade på mål o mening. Jag försöker leva mot uppsatta mål o delmål, det för mig framåt.
Till februari o 30 år i livet hade jag ju några mål.
En viss vikt
En viss kondition
Börjat skolan
Tagit körkort
Vara påväg mot ett yrke jag vill ha
Bli hälsosam
Börja tänka rätt

Det är nästan klart. Delmålen. Körkort, kondition, skola, yrkestänk, hälsosam, nytt tänk (bort med energitjyvar). Det enda är väl att jag inte är miss beach än men jag jobbar på det o det går åt rätt håll. Blir nog aldrig miss beach heller men jag kan bli nåt jag känner mig ok med.
Kanske måste revidera o kolla på nya mål. Denna sommar var mer effektiv än jag förväntat mig. Så dags att fundera ut nya mål, jag tror det kommer ligga mycket på hälsa o yrkesvägen även de nya målen. På det privata planet, det där med att gifta sig, skaffa fler barn, osv osv, där väntar jag. Såna mål får man ta när allt annat är stabilt, om man nu måste. Fast jag tror ny bil kommer före nåt av de andra. Romantiska jag.

Inga kommentarer: